Prof. Ali Mohammad Jubran Saleh
Biography
Prof. Ali Jubran holds a PhD in Educational Administration from the University of Malaya in Malaysia since 2004. He is a Professor at the Faculty of Education and Arts at Sohar University. He has worked at the Faculty of Education at Yarmouk University/Jordan since 2004. He is the author of two books in educational leadership, and 12 books in values and life skills. He has published more than 80 articles in peer-reviewed Arab and international journals. He has delivered more than 375 workshops in leadership, and trained more than 6,500 trainees. He has developed training programs in the field of education and school administration in many countries. He is a consultant and member of several Arab and international educational institutions.
Qualification
- PhD in Educational Administration, University of Malaya, Malaysia, 2004.
Teaching Interest
- Educational Administration and Leadership
Research Interest
- Educational Administration and Leadership
- Higher Education Institutions
- Educational Policy and Planning
- Quality Management
- School Administration
Publications
- Al-Momani, M. I., & Jubran, A. M. (2024). Future school administration as perceived by school principals in distance learning: Developmental suggestions. Multidisciplinary Reviews, 8(2), 2025014.
- Qasimi, Aida; Hadabi, Wafa; Jubran, Ali and Tashtoush, Mohammad. (2024). The Role of Public-School Principals in Achieving Sustainable Development in Light of the Omani National Education Strategy 2040. Journal of Statistics Applications and Probability. Vol. 13 > No. 5, 2024. PP: 1477-1488.
- Balushi, M., Jubran, A., & Alqasimi, A. (2024). Practicing leadership skills by Sultanate of Oman school principals according to Kouzes And Posner model. Multidisciplinary Reviews, (| Accepted Articles). Retrieved from https://malque.pub/ojs/index.php/mr/article/view/7066
- Jubran, A. M. ., Karasneh, S. M. A. ., Merah, S. ., Said, A. ., Tahraoui, R. ., & Qasimi, A. A. . (2024). Community participation in educational policy making: Views of education directorate officials. Edelweiss Applied Science and Technology, 8(6), 9641–9651.
- Qasimi, A., Jubran, A., Rasheed, N., Tashtoush, M., & Khasawneh, M. (2025). The Level of Administrative Excellence among Jordanian Public-School Leaders in Light of Quality Standards. Multidisciplinary Reviews, (| Accepted Articles). Retrieved from https://malque.pub/ojs/index.php/mr/article/view/7314
- العازمي، عبد الله وجبران، علي. (2024). اتجاهات مديري المدارس والمعلمين للجمع بين الوظيفة والدراسة في دولة الكويت، مجلة جامعة اربد للبحوث والدراسات الإنسانية، جامعة اربد الأهلية.
- السميرات، إيمان وجبران، علي. (2024). أنماط التفكير لدى مديري المدارس في لواء الرمثا وفق مقياس هيرمان وعلاقته بمستوى إدارة الأزمات التنظيمية، مجلة جامعة اربد للبحوث والدراسات الإنسانية، جامعة اربد الأهلية.
- ناشف، ساجي وجبران، علي. (2024). دور مديري المدارس في تعزيز الشراكة المجتمعية وعلاقتها بدافعية الإنجاز لدى طلبة المدارس الثانوية العربية داخل الخط الأخضر من وجهة نظر المعلمين. المجلة الأردنية للعلوم التطبيقية- سلسلة العلوم الإنسانية، جامعة العلوم التطبيقية.
- غنايم، فهيمة وجبران، علي. (2024). نموذج مقترح لتطوير دور الإداريّين التربويين العرب في التقليل من الاغتراب الأكاديميّ لدى الطلبة العرب في الجامعات العبريّة. مجلة جامعة القدس المفتوحة للأبحاث والدراسات التربوية والنفسية، جامعة القدس المفتوحة.
- الدهون، أنوار وجبران، علي. (2024). القيادة الرشيقة وعلاقتها بفاعلية اتخاذ القرار لدى القيادات الأكاديمية في الجامعات الأردنية، المجلة الأردنية للعلوم التطبيقية- سلسلة العلوم الإنسانية، جامعة العلوم التطبيقية.
العربية



