
Assistant ProfessorMTashtoush@su.edu.om Phone: +968 26850100 Ex. 101 Location: Barka building
Mohammad Tashtoush has a Bachelor and Master's Degrees in Mathematics and holds a Ph.D. in Curriculum and Instruction, with a specialization in Math Education. He has published two books in Pure Math and has published many papers in several subjects of his area which includes: Applied Math, Algebra, Education, Teaching and Learning Math, Students and Teachers Assessment and Curriculum. He is interested in Mathematical Thinking, International Studies TIMSS, PISA, STEM, Assessment, Academic Achievement.
- Ph. D. in Mathematics Education, Yarmouk University, Jordan, 2019.
- MSc. in Mathematics, AL AL–Bayt University, Jordan, 2007.
- Bachelors in Mathematics, AL AL–Bayt University, Jordan, 2002.
- مرحلة الدبلوم المتوسط: رياضيات استدراكي، مفاهيم رياضية، التفاضل والتكامل، الرياضيات العامة، مبادىء الإحصاء، الرياضيات والإحصاء.
- مرحلة البكالوريوس: رياضيات استدراكي، تفاضل وتكامل (1)، تفاضل وتكامل (2)، تفاضل وتكامل (3)، الرياضيات لطلبة التربية المهنية، الإحصاء لطلبة الإقتصاد، الرياضيات لطلبة الإقتصاد، الإحتمالات والإحصاء، الرياضيات لطلبة معلم الصف، المنطق ونظرية المجموعات، الرياضيات المنفصلة، جبر خطي (1)، الرياضيات الهندسية، تحليل عددي (1)، تحليل عددي تطبيقي، تقنيات عددية، معادلات تفاضلية عادية (1)، رياضيات تطبيقية، مناهج وطرق تدريس الرياضيات، منهج الرياضيات، طرائق احصائية، منهج الرياضيات، مشروع تخرج.
- مرحلة التأهيل التربوي: مناهج وطرق تدريس الرياضيات، التربية الميدانية العملية في الرياضيات.
- Applied Math
- PDEs
- Algebra
- Curriculum and Teaching Methods
- Math Education
- Assessment of Students
- Fannakhosrow, M., Nourabadi, S., Huy, D., Trung, N., Tashtoush, M. (2022). A Comparative Study of Information and Communication Technology (ICT)-Based and Conventional Methods of Instruction on Learners' Academic Enthusiasm for L2 Learning, Education Research International (Hindawi), Scopus, WOS [ESCI], 2022 (4), Article ID 5478088, 1-8, UK.
- Rasheed, N., AL-Amr, M., Az-Zo'bi, E., Tashtoush, M. & Akinyemi, L. (2021), Optical Solitons for Higher Order Non-Kerr NLSE via the Modified Simple Equation Method, Mathematics (MDPI), Scopus, WOS [SCIE], 9 (16), 1986, Switzerland.
- Rasheed, N. & Tashtoush, M. (2021), The Fertility and its Relation With Some Demographic, Economic and Social Variables in Jordan, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, Scopus, 12 (11), 5088-5095, Turkey.
- Tashtoush, M., Alshunaq, M., & Albarakat, A. (2020). The Effectiveness of Self-Regulated Learning (SRL) in CreativeThinking for CALCULUS Students, PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/ Egyptology, Scopus, WOS [AHCI], 17 (7), 6630-6652, Netherlands.
- Jawarneh, M., & Tashtoush, M. (2012), Generalized Semi-Pseudo Ricci Symmetric Manifold. International Mathematical Forum, Scopus, 7 (6), 297–303, Bulgaria.
- Jawarneh, M. & Tashtoush, M. (2011), M–Projective Curvature Tensor on Kaehlar Manifold. International Journal of Contemporary Mathematical Sciences, 6 (33), 1607–1617, Bulgaria.
- Tashtoush, M., & Jawarneh, M. (2011), c–Maximal Ideal of Finite Rings, International Journal of Algebra, 5 (3), 135–138, Bulgaria.
- Tashtoush, M., (2008). Weakly c–Normal and cs–Normal Subgroups of Finite Groups, Jordan Journal of Mathematics and Statistics, Scopus, WOS [ESCI], l (2), 123–132, Jordan.